Friday, August 21, 2009

Harapan Ramadan

Di tengah2 kekalutan,
Kau tiba dgn kemaafan,


Kau datang lagi memberi peluang yang entah keberapa,
Sedangkan aku sering hiba tapi lupa,
Dosa yang tak terbilang, pahala yang hanya beberapa,
Iman segoyang lalang, Insaf yang yang seketika.


Setahun datang dan pergi,
Sedangkan aku masih disini,
Tersekat dalam noda dan roni,
Hidup gembira seperti tiada mati.

Ku ingin sucikan niat dan diri,
Beramal seikhlas dan sejujur hati,
Mungkin kesedaran akan lahir,
Dari batin terus ke zahir.

Ku mengharap ramadan ini berlalu dengan lama,
Agar dapat aku menghayati dengan sempurna,
Moga sedikit amalan yang entah berapa ikhlasnya diterima,
Kerna aku sangat memerlukannya.

Menanti saat terindah malam seribu malam,
Dimana alam terhenti seketika, pintu taubat muncul dalam kelam,
Agar bisa ku luahkan dosa dan taubat,
Sebelum ianya terlambat.

6 comments:

Anonymous said...

selamat berpuasa penuh ya!

greenisnotourenemy said...

kamu juga anonymous.moga kamu penuh juga!

Anonymous said...

did i miss sumtin???y am i to b left behind??







asam pedas kembung

greenisnotourenemy said...

you are not missing anything. hehe. sorry, for some reason, i thought you lost interest reading all these..i dont know why. but realllly glad, you're not!

asam pedas kembung kamu saya suke!

Anonymous said...

i love reading...ive told u oredy im a big fan of u....


awak suke asam pedas kembung saya???hahahaha.....



asam pedas kembung

greenisnotourenemy said...

i'm honoured to hear that.(senyum)


ya! jujurnya, saya rasa sedap in your very own way.jika ada berkesempatan,mungkin boleh buat lagi ya!!